DOI 10.25799/NI.2020.59.71.007
УДК 342.743(4+5+7)
Международное и зарубежное право
Здесь представлены только метаданные статьи.
А.В. Куракин,
доктор юридических наук, профессор, профессор Департамента правового регулирования экономической деятельности Финансового университета при Правительстве РФ Россия, Москва kurakinaleksey@gmail.com
Д.В. Карпухин,
кандидат исторических наук, доцент, доцент Департамента правового регулирования экономической деятельности Финансового университета при Правительстве РФ Россия, Москва dimak7571@mail.ru
А.Р. Шилина,
студентка юридического факультета Финансового университета при Правительстве РФ shilinaar@mail.ru
А.Б. Хайрлиева,
студентка юридического факультета Финансового университета при Правительстве РФ alinakhairlieva@mail.ru
Рассматриваются основные меры и опыт налогового стимулирования малого и среднего предпринимательства в зарубежных странах. Проводится сравнительный анализ действующих зарубежных и российских мер налогового стимулирования малого и среднего бизнеса, выявляются их достоинства и недостатки. Авторы делают вывод о возможности имплементации в российскую экономическую и правовую систему опыта других стран относительно реализации налогового стимулирования малого и среднего бизнеса.
Ключевые слова: налоговое стимулирование, налоговая льгота, международный опыт, малый бизнес, средний бизнес.
International Experience of Tax Stimulation of Smaill and Medium-Sized Businesses
Alexey V. Kurakin,
Doct. in Law, Prof. of Dept. of Legal Regulation of Economic Operations at Financial University under the Government of the Russian Federation Russia, Moscow kurakinaleksey@gmail.com
Dmitry V. Karpukhin,
Cand. in History, Assoc. Prof., Assoc. Prof. of Dept. of Legal Regulation of Economic Operations at Financial University under the Government of the Russian Federation Russia, Moscow dimak7571@mail.ru
Alla R. Shilina,
Student of Faculty of Law at Financial University under the Government of the Russian Federation shilinaar@mail.ru
Alina B. Khairlieva,
Student of Faculty of Law at Financial University under the Government of the Russian Federation alinakhairlieva@mail.ru
The main measures and experience of tax incentives for small and medium-sized enterprises in foreign countries are considered. A comparative analysis of existing foreign and Russian tax incentives for small and medium-sized businesses is carried out, their advantages and disadvantages are revealed. The authors conclude that it is possible to implement the experience of other countries regarding the implementation of tax incentives for small and medium-sized businesses in the Russian economic and legal system.
Keywords: tax incentive, tax incentive, international experience, small business, medium business.