+DOI 10.25799/NI.2023.58.58.020
УДК 343.9
Уголовно-правовые науки
Здесь представлены только метаданные статьи
О.А. Бойко,
доцент кафедры криминологии и профилактики преступлений Омской академии МВД России, кандидат юридических наук, доцент Россия, Омск mario011@mail.ru
С.Л. Панов,
ветеран МВД РФ, кандидат юридических наук spanov@pochta.ru
Отечественный рынок рыбопродуктов до сих пор во многом формируется стихийно, без необходимой научно обоснованной стратегии развития, при отсутствии четкого механизма реализации рыночных отношений между производителем продукции и ее потребителями. Таким положением вещей пользуются недобросовестные участники оборота рыбной продукции, занимающиеся изготовлением, поставкой и реализацией фальсифицированных и (или) контрафактных товаров из рыбы. Авторы рассматривают виды фальсификации рыбной продукции, исследуют детерминанты оборота фальсифицированных и контрафактных пищевых товаров и предлагают меры противодействия данному негативному явлению.
Ключевые слова: потребительский рынок, рыбная продукция, контрафакт и фальсификат, меры противодействия поддельной рыбопродукции.
Turnover of Counterfeit and Counterfeit Fish Products: Determinants and Countermeasures
Boyko O.A.,
Assoc. Prof. of Dept. of Criminology and Crime Prevention at Omsk Academy of Ministry of Internal Affairs of Russia, Cand. in Law, Assoc. Prof. Russia, Omsk mario011@mail.ru
Panov S.L.,
Veteran of the Ministry of Internal Affairs of Russian Federation, Cand. in Law spanov@pochta.ru
The domestic market of fish products is still largely formed spontaneously, without the necessary scientifically based development strategy, in the absence of a clear mechanism for the implementation of market relations between the producer of products and its consumers. This state of affairs is used by unscrupulous participants in the turnover of fish products engaged in the manufacture, supply and sale of counterfeit and (or) counterfeit fish products. In the article, the authors consider the types of falsification of fish products, investigate the determinants of the turnover of falsified food products, and propose measures to counter this negative phenomenon.
Keywords: consumer market, fish products, counterfeit and counterfeit, measures to counter counterfeit fish products.